23.04.2024.

Kvaliteta? Ne, hvala.

Skoro svaki odgovor na pitanje upućeno klijentu da navede osobine svoje tvrtke obavezno uključuje riječ “kvaliteta”. “Radimo kvalitetno. Naš proizvod je kvalitetan. Našu uslugu od konkurencije razlikuje kvaliteta. Misija nam je kvalitetno poslovanje.” Uz kvalitetu, često se nađu i “profesionalnost” i “pouzdanost”, ali vratimo se kvaliteti. Ona je posebno problematična.

Danas su svi kvalitetni. Čak i najnepouzdanija tvrtka u svom sloganu vjerojatno ima riječ “kvalitetno”. Jer to se očito mora.

Kvaliteta nema neko specifično značenje. Za svaki posao/tvrtku može značiti nešto drugo i to je njezina slabost kod definiranja tvrtki - ne znači ništa specifično. A ljudi se jaaako vole razbacivati njome, dok je ona u biti gubitak prostora. Ja ne znam tko više vjeruje u tu riječ, a ne mogu ni zamisliti situaciju u kojoj netko pomisli: “Hmmm, ovi se definiraju kao kvalitetni. Mora da jesu. Njih ću angažirati!”.


Ono što bih preporučila je zamjena riječi kvaliteta s nekom konkretnijom koja će korisniku, kupcu ili klijentu (KKK) komunicirati puno više. Jeste li brzi? Stavite to u fokus. Jeste li precizni? Naglasite tu značajku. Radite li 0-24? Eto korisne prednosti pred konkurencijom. Kvaliteta je već toliko prostituirana da je ljudi više niti ne percipiraju kao neku relevantnu riječ. Nađite joj adekvatnu zamjenu. Prvom prilikom. I svakom prilikom.

autor: martina