Tshirt

Kombiniramo razne grane dizajna i forme teksta da dođemo do interesantnog i funkcionalnog rješenja. Kategorije u koje najčešće zalazimo su: dizajn vizualnog identiteta, osmišljavanje imena, copywriting, dizajn signalizacije i navigacijskih sustava, dizajn pakiranja, dizajn knjiga i publikacija, osmišljavanje digitalnog sadržaja i osmišljavanje printanih materijala.

Vizualni identitet

Visual identity

Vizualni identitet je ono zbog čega djeca misle da su krave ljubičaste. Identitet tvrtke nije samo slavni logotip, to je ukupnost oblika, tipografije, boja, simbola, ilustracija, načina fotografiranja... Usko je povezan s tekstualnim identitetom od kojih su najvidljiviji elementi ime i slogan.

Primjeri

Osmišljavanje imena

Name

Ako ste ikad nazivali dijete, znate da je osmišljavanje imena zanimljiv fenomen. Proces je sličan porodu - mukotrpan i dugotrajan, ali kad se dođe do dobrog imena, nema veće sreće. Uz to, ono zvuči kao najlogičnije rješenje na svijetu (koje bi, naravno, svatko mogao smisliti). Dobro ime nije nužno garancija uspješnog poslovanja, kao što ni svaki Bill, Mark, Donald ili Željko neće postati mlilijarderi, ali loše bi vam ime lako moglo naškoditi.

Primjeri

Signalizacija i navigacijski sustavi

Visual identity

Dobro došli u jednu od najzanemarenijih kategorija dizajna u Hrvatskoj. Znate ono kad uđete u bolnicu i ne znate gdje je odjel koji tražite i nakon pola sata lutanja negdje u mračnom kutku iza lifta naiđete na A4 papir na kojem kemijskom piše “Vađenje krvi. NE ULAZI BEZ POZIVA!”? E to je loš pokušaj signalizacije. U uspješnom kontekstu ona uključuje table, putokaze, grafike, karte i sve ono što pomaže u navigaciji kroz prostor, bilo da je on javna ustanova (bolnica, sud, muzej...), park, poslovna zgrada, izložba...

Copywriting

Visual identity

Ne, ne kopiramo, a niti fotokopiramo. U nedostatku hrvatske riječi (ne računajući kopirajting) i uz malu napomenu (disklejmer), koristit ćemo termin copywriting za uslugu tekstopisanja koju nudimo. Evo i napomene: za razliku od klasičnog copywritinga koji je prvenstveno prodajan, tekstovi i slogani koje mi nudimo su više “imidž-tekstovi” koji komuniciraju u skladu s jezičnim identitetom tvrtke. Obratite nam se s povjerenjem da vam “Obratite nam se s povjerenjem” nikad nećemo napisati. Elaborat na blogu.

Primjeri

Knjige i publikacije

Visual identity

Ako u čitalačkom zanosu ne trebate stalno micati palčeve da otkrijete tekst i uopće ne primjećujete vrstu slova, dizajner je napravio dobar posao. Mi još uvijek volimo miris i teksturu papira, pa nam je dizajn i pisanje za publikacije i knjige posebno drago. Knjigama se ne dizajniraju samo korice, već se pomno analizira i traži prikladna tipografija, omjeri margina, pozicija oznaka stranice i slično.

Primjeri

Printani materijali

Visual identity

Ne može sve ostati u “cloudu”, ponekad nam baš treba dobro staro papirnato. Nakon začuđujuće dugog vijećanja, odlučili smo sve do 8 stranica sadržaja smatrati printanim materijalom, a deblje stvari publikacijama. Dakle, straničnik je printani materijal koji vam treba za označavanje stranica u knjigama i publikacijama. Materijale koji spadaju u ovu kategoriju najčešće radimo u sklopu vizualnog identiteta, no ponekad su oni samostalan projekt. Osim straničnika, u printane materijale ubrajamo pozivnice, letke, plakate, oglase...

Primjeri

Digitalni sadržaj

Name

Osjećate li se ponekad prestaro jer više ne možete pratiti sve te apdejte softvera i ne možete skužiti što je Google+? Već odavno digitalni sadržaj ne uključuje samo internetske stranice, a tipkajući ovo već je objavljeno stotine novih stvari u tehnološkom svijetu. (Proričemo skoro lansiranje responzivnog laka za nokte sa zaslonom na kojem može biti “i Vaša poruka!”). Uz programersku podršku vanjskih suradnika, Cipmann nudi dizajn i tekst za web-stranice, newslettere, igrice, aplikacije, blogove... pa čak i lakove ako treba.

Primjeri

Pakiranja i etikete

Visual identity

Etiketa obara s nogu puno prije nego vino. I da, znamo da vino ne treba suditi prema etiketi, ali uz cijenu to je jedino što preostaje nama amaterima kojima voćne note i pedigre vinskih mušica ne znače mnogo. Sadržaj boce, vrećice, kantice, kutije svakako je najbitniji za proizvod, no pakiranje je nešto po čemu korisnik u premijernoj kupnji sudi proizvod.

Primjeri